Koszyk

Wsparcie pozakupowe

Zanim skorzystają Państwo z poniższego formularza, prosimy o zapoznanie się z listą najczęściej zadawanych pytań.

Fugi

Czy fugę po otwarciu mogę przechowywać na później, a fugowanie podzielić na etapy?

Tak, pod warunkiem całkowitego zalania fugi wodą. Tylko woda usunie ze struktury fugi powietrze, które dostało się do opakowania po otwarciu i powoduje jej wiązanie. Szczelne zawijanie folią nie zadziała. W celu użycia tak zabezpieczonej fugi wystarczy spod wody wyjąć potrzebną ilość materiału, bez żadnych dodatkowych działań. Zabezpieczoną w ten sposób fugę można dowolnie długo przechowywać w dodatnich temperaturach bez utraty właściwości.

Oczywiście można fugować etapami, a łączenia nie będą widoczne. Nawet w przypadku ubytków po fugowaniu, można uzupełnić je po kilku dniach – warto pamiętać, aby obficie zrosić wodą zastygniętą fugę, żeby pozbyć się z jej powierzchni kurzu. W przypadku płytkich ubytków wskazane jest ich pogłębienie poprzez wydłubanie odpowiedniej ilości zastygniętej fugi.

Ile mam czasu na zużycie fugi od otwarcia opakowania?

45 minut – to czas w którym fuga powinna być docelowo rozprowadzona, a nawierzchnia posprzątana z pozostałości. Aby nie pracować pod presją czasu, natychmiast po otwarciu worka z fugą należy cały materiał zalać wodą. Fuga wiąże w kontakcie z powietrzem, a woda zabezpiecza ją przed wiązaniem. Wystarczy wyjmować spod wody niezbędną w danej chwili ilość materiału i cieszyć się swobodą działania.

Podczas jakiej pogody mogę aplikować fugę?
Najważniejsza jest temperatura. Należy obserwować prognozy w okresach zimowych, ponieważ aplikacja musi odbyć się w temperaturze dodatniej, oraz przez trzy doby od aplikacji powinna być utrzymywana taka temperatura. Zarówno nawierzchnia jak i otoczenie musi znajdować się w temperaturze na plusie. Delikatne opady deszczu nie kolidują w zastosowaniu fugi – przeciwwskazaniem są tylko ulewy które mogą mechanicznie wypłukać nie zastygniętą fugę. Ulewa jest groźna w czasie do 24 godzin od aplikacji.
Czy mogę dokupić mniejszą ilość fugi jak zabraknie?

Nie ma takiej możliwości. Fugę konfekcjonujemy tylko w pojemności dostępne w sklepie Zafuguj.pl. Produkcja z konfekcjonowaniem to zaawansowany proces technologiczny, przez co nie mamy możliwości odsypania dowolnej ilości i sprzedaży produktu “na wagę”. W razie potrzeby niewykorzystany zapas fugi można dowolnie długo przechowywać pod warunkiem całkowitego zalania jej wodą.

Impregnaty

Zaimpregnować przed czy po fugowaniu?

Impregnację najbezpieczniej przeprowadzić po fugowaniu w odstępie 4-6 tygodni. Fuga pozostawia na powierzchni niewidoczną powłokę, która przed upływem tego czasu nie przepuści impregnatu do struktury materiału. Fugowanie zaimpregnowanej powierzchni niesie za sobą ryzyko, że fuga rozpuści impregnat, a woda używana do aplikacji fugi spowoduje jego zważenie co w efekcie pozostawia białe zabrudzenia. Jeśli nawierzchnia jest już zaimpregnowana, koniecznie należy wykonać testowy fragment fugowania dla sprawdzenia zachowania impregnatu.

Jak przygotować nawierzchnię do impregnacji?
Bez wzglądu na to, co zamierzamy impregnować, powierzchnia musi być czysta, odtłuszczona i co najważniejsze, całkowicie sucha. Warto przed aplikacją impregnatu daną powierzchnię umyć przy pomocy preparatu przeznaczonego właśnie do tego typu materiału. Po całkowitym wyschnięciu umytej nawierzchni, można przystąpić do impregnacji. Schnięcie nawierzchni jest szczególnie ważne w przypadku impregnacji materiałów betonowych, np. kostki brukowej. Nie wystarczy, aby kostka była całkowicie such powierzchniowo. Po kilkudniowych ulewach warto odczekać, aż podłoże pod kostką również przeschnie. Wychodząca z podłoża wilgoć może zważyć impregnat, a w efekcie cała powierzchnia pokryje się białym nalotem.

Różne

Jak wymienić zakupiony produkt na inny?
Nie realizujemy wymian produktów. Mogą Pańastwo zwrócić zakupiony produkt według standardowej procedury zwrotów, a następnie dokonać zakupu nowego produktu.
Czy mogę anulować złożone zamówienie?

Rozumiemy, że czasami mogą wystąpić sytuacje, w których konieczne jest anulowanie złożonego zamówienia. Pragniemy jednak poinformować, że zgodnie z naszymi deklaracjami i oczekiwaniami Klientów, staramy się realizować zamówienia w możliwie najkrótszym czasie. W związku z tym magazyn rozpoczyna pracę w godzinach nocnych, aby jak najszybciej przystąpić do realizacji zleceń.

Kiedy zamówienie otrzymuje status “Zrealizowane”, o czym informujemy Klienta mailowo, nie ma już możliwości jego anulowania. Przesyłka wówczas jest już spakowana i oczekuje na odbiór przez kuriera. Niestety, nie jesteśmy w stanie zlokalizować konkretnej paczki i jej zatrzymać, ponieważ znajduje się ona wśród dziesiątek innych paczek na paletach.

Pragniemy również przypomnieć, że poprzez dokonanie zakupu w naszym sklepie, obydwie strony zawierają prawnie wiążącą umowę kupna-sprzedaży. W związku z wykonaniem naszych obowiązków i poniesionymi kosztami, podczas anulowania zamówienia na tym etapie lub odmowy odbioru przesyłki u kuriera, Klient zobowiązany jest do poniesienia kosztów przesyłki w obie strony w wysokości 20 zł/szt. w każdą ze stron. Koszt ten należy uiścić na podstawie wystawionej faktury lub zostanie on pobrany podczas zwracania środków wpłaconych przez Klienta wcześniej.

Zamówienia ze statusem “W trakcie realizacji” jesteśmy w stanie anulować bezkosztowo – w tym celu prosimy o wysłanie zgłoszenia przy pomocy poniższego formularza.

Wybierz plikNie wybrano żadnych plikówAkceptowane typy plików: jpg, jpeg, jpe, gif, png, webp, avif. Maksymalny rozmiar pliku: 1 MB

Rodo

6 + 10 =